One Touch
![]() |
Megjelenés: 2000. November 27. Felvételek: 1998-2000 Műfaj: Pop, R&B, Electronica, Neo Soul Hossz: 48:20 Kiadó: London Records Producerek: Don-E, Carl McIntosh, Cameron McVey, Jony Rockstar, Matt Rowe, Paul Simm, Luke Smith, Ron Tom, Paul Wilson |
|
× | Angels with Dirty Faces (2002) | |
Kislemezek az albumról | ||
01: Overload 02: New Year 03: Run for Cover 04: Soul Sound |
2000. Szeptember 11. 2000. December 18. 2001. Április 9. 2001. Július 16. |
ONE TOUCH Brit Sugababes lánycsoport debütáló stúdióalbuma. Az Egyesült Királyságban a London Records kiadta 2000. november 27-én, majd a következő hónapban a legtöbb európai területen. A trió az album nagy részében Cameron McVey producerrel dolgozott együtt, amely négy Top 40 slágert készített, köztük az "Overload" és a "Run for Cover" slágereket.
Annak ellenére, hogy a brit albumlistán a 26. helyen állt, és a BPI arany minősítést kapott, és még jobban teljesített a német ajkú Európában, ahol Ausztriában, Németországban és Svájcban elérte a legjobb tízet, a One Touch eladásai nem felelnek meg a lemezcég elvárásainak, és a csoport 2001 őszén végül kiesett, és ez lett az egyetlen albumuk, amit a kiadóval jelentettek meg. Ezenkívül ez lett az egyetlen album, amely a csoport eredeti felállását tartalmazza. Siobhán Donaghy 2001-ben hagyta el a csoportot. Kezdetben kijelentette, hogy divatkarriert akar folytatni, de végül a Sugababes-tagok közötti harcokról szóló jelentések közepette klinikai depresszióval diagnosztizálták.
A Ponystep-nek adott 2009. márciusi interjúban a csoport tagja, Mutya Buena elárulta, hogy szerinte a One Touch a zenekar legjobb műve, és továbbra is hallgatja. Donaghy egy külön interjúban azt is kijelentette, hogy az album "megelőzte a korát".
2011-ben az eredeti tagok, akik kiadták a One Touch-ot, új néven "Mutya Keisha Siobhan" néven reformálódtak, majd a név legális jogainak 2019-ben történő garantálása után folytatták Sugababes névvel.
Kritikus fogadtatás: Az album nagy elismerést kapott, a kritikusok tapssal fogadták a lányokat, akik akkor még csak 15/16 évesek voltak, mert olyan dalokat írtak és énekeltek, amelyeket koruknak szokatlanul érettnek tartottak. A Guardian a One Touch-t "fantasztikus albumnak nevezte, amely elegáns stílussal, hozzáállással és eredetiséggel burkolja a fiatal Amerika hangját". Tim Perry a The Independent-től azt írta, hogy "itt az ideje, hogy megjelenjen egy félig tisztességes tiszta pop-album, és több mint egy tucat dal játszik játékosan az optimista R&B, a mákos lélek és a barázdákkal teli balladák között, ez a három londoni iskolás elérte. Ráadásul valóban énekelhetnek. Figyelj és sírj, Spice Girls: ez a jövő. " Hasonlóképpen, a Sunday Mirror Ian Hyland kommentálta az albumot:" Az All Saints elindulhat és meghozhatja a babáját. A funky British jövője R'n'B biztonságban van. David Brinn, a Jerusalem Post munkatársa megjegyezte, hogy "a Sugababes a legújabb versenyző a lánycsoport trónjára, és a londoni tinihármas nyitó lövése, a One Touch bizonyítja, hogy ők egyek lépjen a csomag előtt. "
Andy Strickland, a Yahoo! A One Touch nevű zene "csak csodálatos. Sugababes úgy énekel, mint az angyalok - azok az angyalok, akik szárnyukat szerezték a TLC és az SWV hallgatásával, nem pedig a Spice Girls". Végezetül: "ez a lemez azzal a kockázattal jár, hogy a sípcsontok zenei megfelelőjét adják nekik azáltal, hogy túl korán kerülnek az első csapatba, és sok éven át jelentik a potenciálisan az egyik legfontosabb új csoport érkezését". A Daily Mail a triót "spontán alternatívaként értékelte a színpadi iskola végzőseivel szemben, akik a legtöbb lánycsoportban alkotják a számokat", és hozzátette: A zenekar "könnyedén mozog a feszes funktól a reflektívebb dalokhoz. Még balladákon is kerülik a pépes hangot: ezek a csajok keserűek és kedvesek is lehetnek. " Dean Carlson (az AllMusic-tól) dicséretet mondott az albumnak, és öt csillagból kedvező három és felével jutalmazta, és ezt írta:" Az egyetlen érintés minden, ami egy bejegyzés -A Spice Girls tizenéves pop debütálásának diszkrétnek, kamasznak és tanulmányozatlannak kell lennie, mint egy késő esti telefonhívás a fiúkról. " Entertainment Ireland megállapította, hogy" bár a Sugababes név miatt a poppoholy újabb szeletének tűnnek, ezek új gyerekek a R'n'B blokkon valójában sokkal m érc érdekes ennél bemutatkozó albumuk olyan érettséget és zenei jártasságot mutat, amelyet sok társuk megirigyelhet. A hűvös, laza lélek keverékét megkülönböztetik az érett ének, az elkészült feldolgozások és a ferde szövegek. "
Kereskedelmi teljesítmény: 2000. december 9-én a One Touch a 77. helyen debütált az Egyesült Királyságban, 5510 példányban. Számos hetes ingadozás után a listán az album 2001. február 17-én a 76. helyen jelent meg. Két hónappal később az album újra bekerült a 71. helyre, és két héttel később elérte a 26. hely csúcspontját. A One Touch a brit fonográfiai ipar által arany minősítésű volt, amely az album 100 000 példányának szállítását jelzi. 2007 októberéig az album csak Nagy-Britanniában körülbelül 220 000 példányban kelt el. Az album Írországban az 55. helyet érte el.
A One Touch Ausztriában a kilencedik helyen debütált, és a következő héten két egymást követő héten tetőzött. Az albumnak 16 hétig sikerült a listán maradnia. Németországban az album a hetedik helyet érte el, és 19 hetet töltött a listán. Az One Touch két hétig tetőzött a nyolcadik helyen Svájcban, ahol 17 hetet töltött a listán. Ausztráliában a One Touch a 86. helyen debütált 2001. augusztus 6-án. Az album két héttel később újra bekerült a 63. helyre, ahol elérte a csúcsot. Az album több sikert ért el Új-Zélandon, ahol 2001. augusztus 19-én debütált a 31. helyen, a következő héten pedig a 16. helyen tetőzött.
Kislemezek: Az album első hivatalos kislemeze "Overload" címmel 2000. szeptember 11-én jelent meg az Egyesült Királyságban. A Cameron McVey által előállított dal a Sugababes első tíz legjobb kislemeze lett az Egyesült Királyságban, és ezzel a hatodik helyet érte el. Az album további három legjobb 30 kislemezt is szült: "New Year", "Run for Cover" és "Soul Sound", amelyek a 12., 13., illetve 30. helyen tetőztek. A "Run for Cover" szintén viszonylag sikeresnek bizonyult egész Európában, de nem kérdőjelezte meg a "Overload" problémáját.
Dallista:
01 | OVERLOAD Szerző(k): Sugababes - Felix Howard - Cameron McVey - Paul Simm - Jonathan Lipsey Producer(ek): Cameron McVey - Jony Rockstar - Paul Simm Hossz: 4:35 |
|
02 | ONE FOOT IN Szerző(k): Sugababes - Paul Watson - Sonia Cupid - Luke Smith Producer(ek): Paul Watson - Luke Smith Hossz: 3:25 |
|
03 | SAME OLD STORY Szerző(k): Sugababes - John Temis - Matt Rowe Producer(ek): Matt Rowe Hossz: 3:03 |
|
04 | JUST LET IT GO Szerző(k): Sugababes - John Temis - Matt Rowe Producer(ek): Matt Rowe Hossz: 5:01 |
|
05 | LOOK AT ME Szerző(k): Sugababes - Felix Howard - Cameron McVey - Paul Simm - Jonathan Lipsey Producer(ek): Cameron McVey - Jony Rockstar - Paul Simm Hossz: 3:58 |
|
06 | SOUL SOUND Szerző(k): Charlotte Edwards - Sam Harley - Ron Tom Producer(ek): Ron Tom Hossz: 4:30 |
|
07 | ONE TOUCH Szerző(k): Don-E - Ron Tom Producer(ek): Ron Tom Hossz: 4:20 |
|
08 | LUSH LIFE Szerző(k): Ron Tom - Carl McIntosh Producer(ek): Ron Tom - Carl McIntosh Hossz: 4:28 |
|
09 | REAL THING Szerző(k): Sugababes - John Temis - Matt Rowe Producer(ek): Matt Rowe Hossz: 4:04 |
|
10 | NEW YEAR Szerző(k): Sugababes - Matt Rowe - Felix Howard - Cameron McVey - Jonathan Lipsey Producer(ek): Cameron McVey - Jony Rockstar - Paul Simm Hossz: 3:51 |
|
11 | PROMISES Szerző(k): Sugababes - Felix Howard - Cameron McVey - Paul Simm - Jonathan Lipsey Producer(ek): Cameron McVey - Jony Rockstar - Paul Simm Hossz: 3:17 |
|
12 | RUN FOR COVER Szerző(k): Sugababes - Cameron McVey - Paul Simm - Jonathan Lipsey Producer(ek): Cameron McVey - Jony Rockstar - Paul Simm Hossz: 3:47 |
|
13 | DON'T WANNA WAIT - Japanese bonus track Szerző(k): Don-E - Ron Tom Producer(ek): Don-E - Ron Tom Hossz: 4:42 |
|
B-Side dalok:
|
Tagok:
![]() |
![]() |
![]() |