Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


OVERLOAD Sugababes brit lánycsoport debütáló kislemeze. 2000. szeptember 11-én jelent meg a London Records-on keresztül, a csoport debütáló stúdióalbumának, a One Touch-nak (2000) vezető kislemezeként. Abban az időben a csoport Siobhán Donaghy, Mutya Buena és Keisha Buchanan volt. A brit dalszerzők és producerek, Paul Simm, Felix Howard, Jony Rockstar és Cameron McVey közösen készítették és írták. A dal általános témája magában foglalja egy tizenéves lánynak a fiú iránti törekvését, és azt, hogy a helyzetet nehéz kezelni.
A dal a 432. helyen szerepelt a Pitchfork Media 2000-es évek Top 500 dalain. Rendkívül pozitív fogadtatásban részesült a zenekritikusok részéről. A dal a 2001-esMagas sarok, alvilág film (Mel Smith) és a 2002-es 40 nap és 40 éjszaka (Michael Lehmann) rendezésében készült filmzenében szerepel. A dalt a 2001-es BRIT Awards-on a "Legjobb brit kislemez" -re jelölték, és később a csoport legnagyobb slágerösszeállításának Overloaded: The Singles Collection címét ihlette. A vita körülvette Christina Aguilera amerikai lemezjátszó művész "Make Over" című dalát is a "Overload" hangjának és koncepciójának "kölcsönvétele" miatt. A Stripped későbbi megnyomásai Buchanan, Buena, Donaghy, Jonathan Lipsey, Felix Howard, Cameron McVey és Paul Simm kreditjeit tartalmazták.
A Bastille angol indie pop zenekar feldolgozta a Kill Your Friends című 2015-ös film filmzenéjének dalát.

Háttér: Az "Overload" -t Keisha Buchanan, Mutya Buena és Siobhán Donaghy írták együtt a dal társproducereivel, Cameron McVey-vel, Paul Simm-mel és a Sugababes régóta közreműködőjével, Jony Rockstar-szal. A szám ötvözi az elektronika, a hip-hop és az R & B stílusait, és számos hangszeren játszik szerepet, többek között: dob, basszusgitár, billentyűzet, elektromos gitár és kürt.

Kritikus vétel: A "Overload" egyetemes kritikai elismerést kapott a zenekritikusok részéről. Az NME a dal minőségét "kísértetiesen fertőzőnek" tartotta, és a számot ellenállhatatlannak és rádióbarátnak dicsérte. A Portland Mercury szintén ellenállhatatlannak tartotta a dalt, és tapsolt annak "frappáns pop-harmóniáinak" és "jazzy dance beatjeinek". A Sydney Morning Herald "lefegyverzően kifinomultnak" nevezte a pályát.  Cameron Adams, a Herald Sun munkatársa azt írta, hogy az "Overload" a csoport egyik "legfinomabb pillanata", és ezen elmélkedett, hogy a dal miért nem hasonlít más lánycsoportok által kiadott dalokra. A Figyelő Kitty Birodalma "zseniális" slágernek nevezte a dalt "váratlan osztály" -kal, és a Sugababes "sztárokig tartó tanfolyamának" kiindulópontjának nevezte.
Nick Levine, a Digital Spy munkatársa az "Overload" -ot az egyik legjobb debütáló kislemezként tartotta számon egy brit lánycsoportnál, miközben az NME év végi legjobb tízesét is felvette 2000-re. A Pitchfork 2009-ben a 432. helyen szerepelt az Évtized 500 legnépszerűbb listáján. 2011 októberében az NME az 51. helyre sorolta "Az elmúlt 15 év 150 legjobb dala" listán. 2014-ben a 493. helyen vették fel minden idők 500 legnagyobb dalának listájára.

Diagram teljesítménye: A "Overload" 2000. szeptember 23-án került az Egyesült Királyság Singles Chartjára a hatodik helyen. A következő héten két egymást követő héten a kilencedik helyre esett vissza, és végül további öt hetet töltött a listán. A "Overload" körülbelül 160 000 példányt adott el az Egyesült Királyságban, ezzel a kilencedik legjobban eladott kislemezként szerepel. Írországban a "Overload" a 25. helyen debütált , és öt héttel később érte el a 15. csúcspontját. Ez volt a csoport egyetlen kislemeze a One Touch korszakból, amely Írországban a legjobb húsz közé került. A "Overload" 2001. január 21-én bekerült Ausztriában a 34. helyre, és a későbbiekben két egymást követő héten eljutott a harmadik helyre, és további három hetet töltött a toplista legjobb tízében. Ez lett a csoport eddigi második legjobban teljesítő kislemeze Ausztriában.
Németországban a "Overload" a negyedik helyen debütált, és két héttel később elérte a harmadik helyet. A dal hat hetet tudott eltölteni a toplista első tíz helyezettjében, és a Bundesverband Musikindustrie arany minősítést kapott, ami 250 000 példány szállítását jelzi a kislemezből. A "Overload" Svájcban elérte az ötödik helyet, és 29 hetet töltött a listán. Norvégiában a "Overload" a 17. helyen debütált és három egymást követő héten keresztül töltötte be a pozíciót; a diagram negyedik hetében elérte a 12. hely csúcspozícióját. A kislemez Hollandiában az első húsz helyet érte el, a negyven helyet pedig Belgium Flandria és Vallónia régióiban érte el. A dal Svédországban elérte a 21. helyet, és 17 hetet töltött a listán. A "Overload" kereskedelmi siker lett Új-Zélandon is, ahol a második helyen tetőzött.Ausztráliában a dal két egymást követő héten a 27. helyen tetőzött.

Számlista és Formátum:

  • CD maxi single

01: Overload (Original Edit)
02: Lush Life
03: Overload (Capoeira Remix – Vocal Version)
04: Overload (Instrumental)

  • CD single

01: Overload (Original Edit)
02: Lush Life
03: Overload (Instrumental)

NEW YEAR Brit lánycsoport, a Sugababes dala, amely debütáló One Touch (2000) stúdióalbumuk második kislemezeként jelent meg. A dalt Siobhán Donaghy, Mutya Buena és Keisha Buchanan írták Cameron McVey, Jony Lipsey, Felix Howard és Matt Rowe közreműködésével, és McVey, Lipsey és Paul Simm készítették. Az "New Year" egy pop- és R&B-ballada, amely a soul és az alternatív rock hatásait idézi. Akusztikus hangszereléssel rendelkezik, a szövegek pedig a karácsony napján történő szakítás élményét írják le.
A kritikusok dicsérték a dalt szezonális jellege és a csoport teljesítménye miatt. Megjelenése után az Egyesült Királyságban a tizenkettedik, Írországban a huszonötödik helyet foglalja el. A dal népszerűsítésére Alex Hamming rendezte a klipet, amelyet Londonban forgattak. 2012. december 31-én a trió "New Year" -t adott elő egy szilveszteri partin Londonban, új csoportnevükön, Mutya Keisha Siobhan néven.

Kritika: A dalt elrontották a kritikusok. A BBC újságírója azt írta, hogy a kislemez "megfelel a háborgásnak", és dicsérte a karácsonyról szóló dalszövegek felvételét, mint "távolról sem mesterkélt hangot". A Daily Mail szerint a Sugababes kerüli a „pépes” hangzást az album balladáin, beleértve az „New Year” is. A Sunday Herald's Samuel McGuire úgy értelmezte az "új évet", mint "lágy [és] harmatos szemű" dalt, amely "kétségtelenül 2001 elején " új All Saints". Eva Simpson, a Daily Mirror munkatársa pozitív kritikát adott, és így írt: "A One Touch kiemelkedő debütáló albumából származik, és ez a lélekzetes dal fej és váll a többi ünnepi kiadás felett. Kötelező a karácsonyi harisnyához." A Yahoo Music Andy Strickland kijelentette, hogy míg az „New Year” nem annyira „vezetékes vagy ferde”, mint a csoport debütáló kislemeze, az „Overload”, a csoporttagok vokális képességeit reprezentálja. Stephen Robinson, a Hot Press írója dicsérte a dalt, mint "egy szégyentelen kísérletet egy januári slágerre", míg Peter Robinson a csoport legjobb balladájának nevezte. 2012 decemberében Bernadette McNulty, a Daily Telegraph az újság egyik kedvenc karácsonyi dalaként választotta ki:
A dohos észak-londoni tinédzserek könyörtelen könnycseppje debütáló albumukról. A dalnak egy olyan címet ad, amely az ünnepi szezonban tartósan megtartja a címet. Ez a régi klasszikusok klasszikus karácsonyi és klasszikus stílusát frissíti a karácsonyi klasszikusokból, hasonlóan a Ronette-hez.

Kereskedelmi: Karácsony körüli megjelenése miatt a sajtóorgánumok az "New Year" a 2000-es karácsony elsőszámú versenyzőjének tekintették. A 2000. december 30-i számban a dal debütált és a tizenkettedik helyet érte el az Egyesült Királyság Singles-listáján, ahol kilenc hétig szerepelt. 2010 elejére körülbelül 85 000 példányt adtak el az Egyesült Királyságban, és ez volt a csoport tizennyolcadik legtöbbet eladott kislemeze. Az "New Year" eljutott a huszonötödik helyre az ír kislemezlistán, ahol öt hétig szerepelt.

Élő előadások: A Sugababes a New Year adta elő a TFI pénteki, 2000. december 15-i adásában. 2011 októberében a sajtóorgánumok arról kezdtek beszámolni, hogy a Sugababes eredeti tagjai megreformálódnak. 2012 júliusában hivatalosan megerősítették, hogy Mutya Keisha Siobhan néven reformáltak. A trió több mint tíz év alatt játszotta első koncertjét 2012. december 31-én egy londoni szilveszteri partin. Az "New Year" volt a második dal a setlisten, amely tartalmazta "Overload" és "Freak like Me" dalaikat, valamint Rihanna "Diamonds" kislemezének feldolgozását is.

Számlista és Formátum:

  • CD1 single

01: New Year
02: Sugababes on the Run
03: Forever

  • CD2 single

01: New Year
02: Little Lady Love (About 2 Remix)
03: New Year (Protest Remix)
04: New Year
 (Video)

RUN FOR COVER Sugababes brit lánycsoport dala. Siobhan Donaghy, Keisha Buchanan, Mutya Buena, Jony Lipsey, Cameron McVey és Paul Simm együtt írta a dalt a zenekar debütáló One Touch (2000) albumához. 2001 második negyedévében jelent meg az album harmadik kislemezeként, és Németországban, valamint az Egyesült Királyság Singles Chartján a legjobb 20 közé került.

Dalinformációk: A dalt Lipsey, McVey és Simm készítették. Erős kritikákat kapott a zenekritikusok részéről. A szám a csoport eddigi egyik legsötétebb és legkísértetiesebb kislemeze. A dalszövegek a világ valósága és keménysége elől való menekülést, esetleg visszaélésszerű kapcsolatot írnak le (you never seem to wonder/how much you make me suffer). 2001 tavaszán a csoport One Touch debütáló albumának harmadik kislemezeként jelent meg és 64 242 példányban kelt el. 2007-ben a cseh énekesnő, Tereza Kerndlová "Zhasis" néven dolgozta fel a dalt Orchidej című albumához.

Számlista és Formátum:

  • UK CD single

01: Run for Cover
02: Don't Wanna Wait
03: Run for Cover [Zero Gravity Suga & Spice Mix]

SOUL SOUND Sugababes brit lánycsoport dala debütáló stúdióalbumukról, a One Touch-ról (2000). Charlotte Gordon Cumming írta egy afrikai kenyai kirándulás során, ahol az ottani tapasztalatai alapján ihletet kapott ennek összeállításához. Ron Tom producere, a "Soul Sound" egy gitár és basszus hangszereket felvonultató pop dal. 2001. július 16-án jelent meg az Egyesült Királyságban az album negyedik és utolsó kislemezeként. A kritikusok dicsérték a dalt a csoport viselkedéséért, bár egyesek alacsonyabb rendűnek tartották az album többi számához képest.
A dal népszerűsítése érdekében egy videoklipet rendezett a Max & Dania; a Sugababe-okat egy lakásban mutatja be, ahol lelküket felszabadítja a zene. A trió a "Soul Sound" -t adta elő a Manchester Ampersandban és a londoni Notre Dame Hallban. A dal akkoriban a csoport legalacsonyabb listájú kislemeze lett, a harmincadik helyet érte el az Egyesült Királyság Singles Chartján, és a mai napig az egyik legkeresettebb kislemezük. Ez volt az utolsó kislemez, amelyet a London Records révén adtak ki. Ez volt az utolsó kislemezük, ahol az eredeti tag, Siobhán Donaghy szerepelt, aki röviddel a dal megjelenése után távozott a csoportból, amíg az eredeti csoport tagjai Mutya Keisha Siobhan (később visszanyerve a Sugababes nevet) néven megreformálódtak 2011-ben.

Háttér és összetétel: A "Soul Sound" -t Charlotte Gordon Cumming skót zenész írta kenyai útja során. Inspirációja a dal megírásához Afrikából fakadt, egy olyan kontinensről, amelyet gyermekkorában gyakran látogatott el családjával. Cumming szerint: "Afrikában rendkívül élve érzem magam, de nagyon kicsi is. A dal az volt a lényegem, ahogyan éreztem magam: láttam a hely szépségét és borzalmát, és fokozott állapotba kerültem." Kidolgozta: "A dalaim arról szólnak, hogy ki vagyok és mit érzek, ezért tudnak annyit kivonni belőlem, hogy fellépjek - és mindig sokat érzek, amikor Afrikába megyek".
Cumming egy évet töltött a Sugababes-szal, míg felvették debütáló stúdióalbumukat, a One Touch-ot (2000); a Daily Record szerint a trió menedzsmentje kétségbeesetten próbálta elénekelni a "Soul Sound" -ot. A dalt Ron Tom készítette, aki Mark Frankkel együttműködve keverte és programozta. Azok a személyek, akik háttérdalokat adnak a dalhoz, többek között Xavier Barnet és a kenyai születésű brit énekes, Lamya. A "Soul Sound" -ot az angliai Matrix Recording Studiosban vették fel.
A "Soul Sound" egy poplemez, amely pop-rock balladriával kísérletezik. A dal gitár- és basszus hangszereket tartalmaz, és a Daily Mail szerint harmóniacsoportok zenéjét idézi az 1960-as évekből. Az NME-beli John Mulvey úgy jellemezte a dalt, hogy "ízléses csúszós ütemekkel, ízléses akusztikus gitárokkal [és] a szokásos indolens harmóniákkal rendelkezik". A dal szövege azonnal a döntés érzésével kezdődik az "I Touch the sky" soron keresztül, és nagyrészt az élet élvezetére összpontosít.

Kritika: A "Soul Sound" vegyes és pozitív kritikákat kapott a kritikusok részéről. Ian Hyland, a Sunday Mirror zenéje tíz csillagból kilencre értékelte a dalt, és "[mindig] mosolygó tinédzserek osztályának" minősítette.  Az AllMusic dékánja, Carlson szerint a "Soul Sound" egy olyan ábrázolás, amely szerint "a fiatalság idegességét [egy gombnyomással] ugyan okos ambíció, valamint okos és kiszámíthatatlan produkciós esztétika csillapítja". John Mulvey, az NME munkatársa kijelentette, hogy bár a dal hiányozta a trió debütáló "Overload" kislemezének minőségét, "ennek ellenére" nagyon jó ". Kifejtette: "A legjobb dolog Sugababes-ban az, ahogyan úgy hangzik, hogy valójában semmivel sem lehet felkelteni, pláne nem e popsztár-üzletág bármelyikéről. Elég a táncrendből és a szar-evő vigyorokból - ezt teszi a lelkesedés teljes hiánya jelenti az utat a tinipop számára?" Scott Plagenhoef, a Stylus Magazine írója a kislemezt" csodálatos sikerként [és] reménykedőnek "nevezte, míg a Hot Press Stephen Robinson kevésbé volt kedvező és kritizálta a dal dalát. pop-rock kísérletezés, amely szerinte "nem működik olyan jól". Neil Western, a South China Morning Post munkatársa úgy érezte, hogy a "Soul Sound" az album címadó dalával együtt "hiányzik a szikrától".

Kereskedelmi: A dal 2001. július 16-án jelent meg az Egyesült Királyságban, a One Touch negyedik és utolsó kislemezeként. Megjelenése után debütált és a harmincadik helyet érte el az Egyesült Királyság Singles Chartján, amely a csoport akkori legalacsonyabb listájú kislemeze volt az Egyesült Királyságban. Az Egyesült Királyságban a "Soul Sound" a csoport eddigi legkeresettebb kislemeze. A One Touch korábbi kislemezeivel ellentétben a "Soul Sound" nem tudott hatni az ír kislemezlistára. A dal 2001-ben elnyerte a Sugababes MTV-díját a legjobb európai kislemez kategóriában. 

Zene videó: A "Soul Sound" kísérő videoklipjét Max & Dania rendezte és Londonban forgatott. Siobhán Donaghy, a zenekar tag kijelöltje, hogy a videó elfelejtette idején ő és a többi csoport tagjai nem lépett fel gyakran csoportosan: "Nemrég meglehetősen csendes volt, de általában a szinglik között van. A másik kettő vizsgázik, és elkészítik néhány közúti külföldi újságok és magazinok számára. A „Soul Sound” videóján kívül nem tettünk túl sokat együtt. " A videó során a csoport tagjai egy lakásban szerepelnek, és kanapékon és székeken ülve.  A cselekmény magában foglalja a belső lelkük felszabadulását a zene által, míg a környéken a zene átveszi az irányítást mások életében, és a lelküket is felemeli. A videó a "Soul Sound" CD-kiadásában szerepelt.

Clara Amfo "This City" podcastján egy 2020-as interjúban Keisha emlékeztetett arra, hogy a videó elfelejtette, hogy a csoportnak volt az első igazi "zenei ipar" pillanata, amikor úgy érezte, hogy a kiadó vezetői megpróbálják valamivé formálni a csoportot nem volt az az. "Azt mondták nekünk, mosolyogva kell, mosolygósabbnak kell lenned [ebben a videóban]. Amikor arra a pillanatra pillantott, ez volt a kezdete annak, hogy megpróbálják irányítani. Mi ... csak önmagunk voltunk. Emlékszem, hogy azt mondják, srácoknak jobban hozzáférhetőnek Minél több hang érkezett, annál inkább mosolyogni kellett. "Siobhan azt mondta:" Nem szerettem a Soul Sound videót, csak éppen ezért. "

Élő előadások: A Sugababes 2001. március 27-én játszotta a "Soul Sound" -ot a Manchester Ampersand-ban, az album számos számával együtt, például az "Overload" és a "Run for Cover". Ez volt a második élő fellépésük, amelyet az NME támogatott. Donaghy megjegyezte,
"Nagy szerencsénk volt, hogy a turnét az NME-vel közösen készítették, és ez azt jelentette, hogy idősebb közönségnek játszottunk. Soha nem tűztük ki célul a 10 éven aluliakat, olyan dolgok miatt, ami magunkra hallgattunk. Ha sikerül akár ennek egy csipetjét is beépítenénk a saját zenénkbe, akkor csak egy egész felnőtt közönséget kell felhívnunk. Mindannyian nagyon idegesek voltunk minden koncerten, de ez csak azért volt, mert annyira aggódtunk, hogy ez jól megy."
Az NME Kitty Empire szerint az előadás során "a" Soul Sound "kórusának minden korongjával változik. Még ebben a hónapban a trió és a londoni Notre Dame Hallban adta elő a dalt egy beállított lista részeként. A Guardian John Aizlewood megjegyezte, hogy fellépése során a csoport "dagály hullámot hozta létre".

Hatás: A csoport tagjai elégedetlenek voltak a "Soul Sound" kislemezként történő kiadása miatt, mert R & B hangzásra vágyakoztak, míg a London Records kiadójuk poposabb irányba taszította őket. Nem sokkal a dal megjelenése után Donaghy elhagyta a csoportot, helyére az Atomic Kitten korábbi tagja, Heidi Range lépett, így ez az utolsó Sugababes kislemez volt, amelyen éneke szerepel. Továbbá a One Touch és az utolsó három kislemez, az "New Year", a "Run for Cover" és a "Soul Sound" eladásai nem feleltek meg a London Records elvárásainak, és a csoport ezt követően csökkent. Keisha Buchanan, a zenekar tagja kijelentette, hogy a dal megjelenése és az azt követő kereskedelmi teljesítmények pozitív élményt jelentettek, mert azt mondta: "Minden okkal történik, és úgy tűnik, hogy minden bevált". A "Soul Sound" szerepelt a 2001-es Summer Catch című filmben, amelyben olyan színészek játszottak, mint Freddie Prinze Jr. és Jessica Biel.

Számlista és Formátum:

  • CD1 single

01: Soul Sound (Radio Edit)
02: Run for Cover (Acoustic Radio One Session)
03: Soul Sound (Acoustic Radio One Session)
04: Soul Sound
 (Video)

  • CD2 single

01: Soul Sound (Soulchild Remix)
02: Soul Sound (Medway City Heights Mix)
03: Soul Sound (Joey Negro Club Mix)